A tájékoztatás szerint a kabinet január 12-én már tárgyalt a vezérigazgatónak a BKV átalakításával kapcsolatos elképzeléseiről, s ennek részeként a buszok megújítását célzó ötletéről - idézi a távirati irodát a hvg.hu.
A kabinet ekkor úgy foglalt állást, hogy érdemben csak a részletesebb kidolgozás után, várhatóan két hét múlva tárgyal a cég átalakításával és a buszbeszerzésekkel kapcsolatos kérdésekről.
A városvezetés azzal egyetértett, hogy a céget át kell alakítani, abban azonban nem volt egyetértés, hogy minderre a Kocsis István által vázolt elképzelés a legjobb megoldás.
Steiner Pál MSZP frakcióvezető azt nyilatkozta, hogy a vezérigazgató által felvetett 1000 busz beszerzésének ambivalens volt a fogadtatása. Szabadai Viktor (SZDSZ) közölte, hogy a városvezetés elé kerülő újabb, kidolgozottabb előterjesztés összeállításába már bevonják Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnokot, valamint Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) és Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettest.
A hétfőn váratlanul a városvezetés elé kerülő előterjesztés összeállításába a három fővárosi vezető egyikét sem vonták be.
A főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályvezetője, Kerényi László Sándor pénteken arról tájékoztatta Hagyó Miklós kabinetfőnökét, hogy ennek az anyagnak a városvezetés elé terjesztését nem a közlekedési ügyosztály kérte, annak szakemberei csak pénteken találkoztak először az anyaggal, s így hétfőn nem tudnak szakmai véleményt adni róla. Hagyó Miklós kabinetfőnöke, Antal Kálmán ezt követően jelezte Gyekiczki Andrásnak, a főpolgármester kabinetfőnökének, hogy a hétfői ülés meghívójában előterjesztőként szereplő Hagyó Miklós nevének a törlését kérik, mivel nem ő jegyzi az anyagot.
A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn várhatóan csak első olvasatban foglalkozik a témával, s meghatározza, hogy az ügyben milyen egyeztetésekre van még szükség, s azokat kik folytassák le. A BKV általános és gazdasági vezérigazgató-helyettesei által készített koncepció érdemben egy megoldást, az operatív lízinget, az 1000 busz bérlettel történő beszerzését taglalja.
Mindezt háromszor ötévenkénti cserével és egyetlen szállítóval oldanák meg. A mai helyzetet ismertetve megállapítják, hogy az 1399 BKV-busz átlagéletkora több mint 15 év.
A legújabb beszerzésű 150 Volvo busz nélkül csaknem 17 évre növekszik az átlagéletkor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.