BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Snüsszre szoktatnák át a cigizőket? - Nem kell tőle köpködni

A válság okozta költségvetési hiány csökkentésében világszerte kedvelt eszköz a jövedéki adók emelése, aminek egyik fő célpontja a népszerűségéből amúgy is vesztő cigaretta. A dohánygyártók füstmentes dohánytermékekkel próbálják pótolni a kieső bevételt - írja a HVG.

A napokban a svéd Swedish Match és az amerikai Philip Morris International döntött úgy, hogy közösen gyártják és forgalmazzák a fogíny és a felső ajak közé beszorítandó zacskós dohánylabdacsot. A snus – Magyarországon snüsszként is ismerik – egyik előnye, hogy az ezt szopogatók számára, a több évezredes múltra visszatekintő, hagyományos dohányrágcsálással ellentétben, a nikotinélvezet nem jár szinte állandó köpködési ingerrel.

A trendet mások is követik: a Philip Morris USA tulajdonosa, az Altria csoport 10,4 milliárd dollárért megvásárolta a legnépszerűbb füstmentes dohányipari márkákat – Skoal és Copenhagen – forgalmazó UST-t. A British American Tobacco a svéd és norvég piacon jelen lévő Fiedler & Lundgren snusgyárat vette meg, a szintén brit Imperial Tobacco pedig a svéd Skruf cégben növelte tavaly százszázalékosra 2005-ben szerzett 43 százalékos tulajdonát.

A snuspiac Észak-Amerikában, valamint Norvégiában és Svédországban évente 5-6 százalékkal növekszik, s tavaly a forgalom 3,7 milliárd dollárt tett ki. A snus a legnépszerűbb füstmentes dohányzási forma Amerikában: a tubákolás, illetve dohányrágcsálás további egymilliárd dollárt hoz, míg a jelenleg még toronymagasan vezető cigizésből közel évi 80 milliárd folyik be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.