A napokban a svéd Swedish Match és az amerikai Philip Morris International döntött úgy, hogy közösen gyártják és forgalmazzák a fogíny és a felső ajak közé beszorítandó zacskós dohánylabdacsot. A snus – Magyarországon snüsszként is ismerik – egyik előnye, hogy az ezt szopogatók számára, a több évezredes múltra visszatekintő, hagyományos dohányrágcsálással ellentétben, a nikotinélvezet nem jár szinte állandó köpködési ingerrel.
A trendet mások is követik: a Philip Morris USA tulajdonosa, az Altria csoport 10,4 milliárd dollárért megvásárolta a legnépszerűbb füstmentes dohányipari márkákat – Skoal és Copenhagen – forgalmazó UST-t. A British American Tobacco a svéd és norvég piacon jelen lévő Fiedler & Lundgren snusgyárat vette meg, a szintén brit Imperial Tobacco pedig a svéd Skruf cégben növelte tavaly százszázalékosra 2005-ben szerzett 43 százalékos tulajdonát.
A snuspiac Észak-Amerikában, valamint Norvégiában és Svédországban évente 5-6 százalékkal növekszik, s tavaly a forgalom 3,7 milliárd dollárt tett ki. A snus a legnépszerűbb füstmentes dohányzási forma Amerikában: a tubákolás, illetve dohányrágcsálás további egymilliárd dollárt hoz, míg a jelenleg még toronymagasan vezető cigizésből közel évi 80 milliárd folyik be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.