Az viszont már egyáltalán nem jó hír, hogy amíg Nyugat-Európában 17,3 százalékos a forgalomszűkülés (januárban 26,5 százalék volt), addig az új tagállamokban a januári 34 után még mindig 30,3 százalékos a zuhanás.
Örvendetes ugyanakkor, hogy a második hónapban a legtöbb autóipari csoport jelentősen csökkentette elmaradását a bázishoz képest, csak a Daimler és a BMW csoport tartotta a januári 29 százalék körüli, a Peugeot Citroën pedig a 25 százalékos elmaradását a 2008-as adatokhoz viszonyítva.
Egész Európában csupán négy márka növelte eladásait a tavaly februárihoz képest. Az Alfa Romeo 23 százalékkal, 7500-ra, a Hyundai 20 százalékkal, 26 ezer fölé, a Jaguar 12,3 százalékkal, 1163 darabra, a Suzuki pedig 0,6 százalékkal, 20 ezerre bővítette értékesítését.
Ami Magyarországot illeti: a januári 52 százalékos piacszűkülés után a múlt hónapban csupán 46 százalékkal kelt el kevesebb személyautó: 7146 a 2008. februári 13 332-vel szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.