BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harminc százalékkal kevesebb pénz a Szépművészeti Múzeumnak

A pénzpiaci válság ellenére továbbra is a bankok, pénzügyi vállalatok a hazai kulturális intézmények, rendezvények legnagyobb támogatói, de továbbra is jelentős szeletet képviselnek a távközlési cégek.

Ennek ellenére még a „jól szponzorálható” rendezvények, intézmények is visszaeséssel számolnak az idén. A vállalatok ugyanakkor nem szívesen ismerik el: szorítani kell a szponzorációs büdzsén.

Előreláthatólag 30-40 százalékkal csökken a vállalati szponzoráció a Szépművészeti Múzeumban az idén 2008-hoz képest – válaszolt a Világgazdaságnak Baán László, az intézmény főigazgatója.

A magántámogatás a Szépművészeti éves költségvetésének mintegy 10 százalékát teszi ki, az idén azonban az állami szubvenció is csökken, így összességében hozzávetőleg 10 százalékos bevételkieséssel számolnak. Baán László szerint a pénzpiaci válság ellenére is a legnagyobb mecénások a bankok és más pénzintézetek maradnak, amelyek kivétel nélkül kiállításokat, projekteket szponzorálnak.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.