Tény, a globális pénzügyi és gazdasági válság a hazai vállalkozásoknál is jelentős forráselvonást hozott, a helyzet azonban egyáltalán nem reménytelen. A kkv-szektorban ugyanis számos kitörési pont és lehetőség rejtőzik a válság közepette is. Ezek egyike a kkv-k szolgáltatás- és árualapjának exportképessé tétele.
Az ITD Hungary felmérése szerint a hazai GDP 70 százaléka exportra megy, s ennek csupán 20 százalékát adják a magyar vállalatok. Ezen az arányon feltétlenül javítani kell. Változásért kiált ugyanakkor az is, hogy a hazai kkv-knak mindössze 35,3 százalékos az export részesedése, szemben a nagyvállalatok 64,7 százalékával, holott a külföldi piacok számos lehetőséget rejtenek magukban.
Az adta a Telkes Tanácsadó Zrt. csütörtöki konferenciájának fő témáját, hogy a magyar kkv-k miként képesek a válság dacára is új külpiacokat szerezni. A tanácskozáson Rétfalvi György, az ITD Hungary vezetője hangsúlyozta: a kkv-szektor megerősítése a válságkezelés fő csapásiránya kell legyen. Szerencsére a sikeres exporterősítésre is akadnak példák.
Ilyen többek között a Medico Uno Pharma Kft. esettanulmánya, amelyet ezen a fórumon mutattak be.
A főként gyógyszer-kereskedelemmel és marketinggel foglalkozó cég ugyanis felismerte, hogy a magyar gyógyszerpiac megállt a fejlődésben, éppen ezért olyan piacokat kerestek, ahol dinamikus fejlődés, illetve növekedés figyelhető meg. Sikerükhöz azonban hozzájárul az is, hogy termékportfóliójukat rugalmasan, mindig az adott célpiac vagy -ország sajátosságaihoz szabják. Ezt a módszert alkalmazza a társaság a válság idején is: megfigyelik, a recessziós környezetben mely termékek ösztönzik leginkább a fogyasztókat, és azokat fejlesztik tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.