BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Verseny helyett együttműködésre készülnek a vasúti cégek

Jövőre kezdődik az európai vasúti személyszállítási piac megnyitása. A legnagyobb társaságok mégsem a rivalizálásra, áraik versenyeztetésére készülnek, hanem együttműködésre.

Azt mondják, az európai piac nem elég nagy a valódi versenyhez. Az óriások árnyékában egyébként a MÁV-Start Zrt. is partnerségeinek erősítésére összpontosít. A vasutakkal történő együttműködésre készül a légi közlekedés is, de a vasút elzárkózik. Pedig az Air France-KLM páros nagyon áhítozik a Veolia francia közlekedési vállalatra.

A mintegy 5000 kilométer hosszú európai gyorsvasúthálózat a becslések szerint 2020-ra megduplázódhat, a vasúttársaságok mégis főként az országhatáraikon belül gondolkoznak Mireille Faugere, a francia állami vasúttársaság, az SNCF igazgatója szerint. A 2010-es piacnyitással a drága franciaországi gyorsvasút-szolgáltatást a németországi állami óriás szorongathatná meg az alacsonyabb áraival, de nem akarja: a Deutsche Bahn (DB) inkább az együttműködésre hajlik.

Karl-Friedrich Rausch, a DB személyszállítási üzletágának vezetője már korábban kezdeményezte, jöjjön létre egy közös ICE–TGV vonal Párizs–Stuttgart–Frankfurt között, Alleo néven. A DB nemrég 15 több áramnemű ICE mozdonyt rendelt, ezek Frankfurt és dél-franciaországi célpontok között közlekednek. A francia SNCF is hajlik az együttműködésre, s további, az Alleóhoz hasonló kezdeményezéseket vár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.