Azt mondják, az európai piac nem elég nagy a valódi versenyhez. Az óriások árnyékában egyébként a MÁV-Start Zrt. is partnerségeinek erősítésére összpontosít. A vasutakkal történő együttműködésre készül a légi közlekedés is, de a vasút elzárkózik. Pedig az Air France-KLM páros nagyon áhítozik a Veolia francia közlekedési vállalatra.
A mintegy 5000 kilométer hosszú európai gyorsvasúthálózat a becslések szerint 2020-ra megduplázódhat, a vasúttársaságok mégis főként az országhatáraikon belül gondolkoznak Mireille Faugere, a francia állami vasúttársaság, az SNCF igazgatója szerint. A 2010-es piacnyitással a drága franciaországi gyorsvasút-szolgáltatást a németországi állami óriás szorongathatná meg az alacsonyabb áraival, de nem akarja: a Deutsche Bahn (DB) inkább az együttműködésre hajlik.
Karl-Friedrich Rausch, a DB személyszállítási üzletágának vezetője már korábban kezdeményezte, jöjjön létre egy közös ICE–TGV vonal Párizs–Stuttgart–Frankfurt között, Alleo néven. A DB nemrég 15 több áramnemű ICE mozdonyt rendelt, ezek Frankfurt és dél-franciaországi célpontok között közlekednek. A francia SNCF is hajlik az együttműködésre, s további, az Alleóhoz hasonló kezdeményezéseket vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.