Emiatt az idén már csak 85 ezer új autó eladását tartja valószínűnek a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), hacsak nem történik piacélénkítő kormányzati lépés. „Nagy eredmény, hogy már szakállamtitkári szinten tárgyalunk az államilag támogatott vásárlásösztönző autócsere-programról” – mondta lapunknak az MGE elnöke, Győző Gábor.
Ezzel szemben azonban Mester Zoltán, a gazdasági tárca szakállamtitkára azt mondta kérdésünkre, hogy a minisztérium vizsgálja az MGE javaslatait, azonban nincs még kialakult kormányzati álláspont.
Az új kormány a válságkezelő program kapcsán dönthet egy esetleges forgalomélénkítő programról, ám a szakállamtitkár hangsúlyozta, hogy az nem lenne jelentős hatással a magyarországi autógyártásra. A program valószínűleg elsősorban a kereskedések támogatását jelentené, ám a túlméretezett hálózat költségvetési pénzből való fenntartása nem feltétlenül indokolt.
Hiszen még a tavalyi értékesítési szint elérése is részben annak volt köszönhető, hogy az elmúlt évben még jelentős volt a 10 éves futamidejű, nullaszázalékos önrésszel induló autóvásárlási hitelek aránya.
A PSZÁF által kockázatosnak tartott hitelezési konstrukció miatt aztán több tízezer kocsi került vissza a finanszírozó intézetekhez, mivel a tulajdonos nem tudott fizetni, és a tartozás összege nagyobb volt a kocsi piaci értékénél. A PSZÁF az idén már nem teszi lehetővé a kereslet ilyen módon való mesterséges élénkítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.