BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Halálos rémület és a medvepiaci rali vége?

A General Motors röviddel ezelőtt egy átfogó konszolidációs tervet jelentett be, melynek leglényegesebb eleme az adósságtömeg csökkentése, egy részvénykibocsátáson keresztül.

A  GM lényegében azt ajánlja a kötvénytulajdonosoknak, illetve azok  egy részének, hogy minden 1000 dollár értékű kötvényüket cseréljék  el 225 darab újonnan kibocsátott GM részvényre. Ez sem a hígító hatással, sem semmilyen egyéb tényezővel nem számolva, tehát csak a szemléltetés kedvéért a pénteki záróárral kalkulálva azt jelenti, hogy a GM a kötvények névértékének egyharmadát kínálja fel részvények formájában a hitelezőknek.

A valóságban az ajánlat ennél is gyengébb, részint a hígítás, részint a volumenek miatt, hiszen ha a csere után a frissen megkapott részvényeket tényleg el akarnák adni  a jelenlegi kötvényesek, akkor garantáltan nullához konvergálna az  árfolyam – fogalmaz a Concorde elemzője.

Az ajánlat 27 milliárd dollár névértékű kötvényre vonatkozik, és csak akkor valósul meg, ha legalább az érintett kötvényesek 90 százaléka elfogadja. Ha így alakul, az a GM állítása szerint 44 milliárd dollárral csökkenthetné a társaság kötelezettségeinek állományát, a kötvénytulajdonosok pedig a GM hozzávetőleg 10 százalékos tulajdonosai lennének.

Abban az esetben, ha nem valósul meg a tranzakció, a GM csődöt fog jelenteni, ennek lehetőségétől pedig már sokszor halálra rémült a piac.

Ebből következhet az is, hogy ha valóban megtörténik, akkor pontot tehet a medvepiaci rali végére, de elképzelhető az is, hogy éppen a történet hosszú kifutása miatt a piac már kellően felkészült a GM csődjére, és ez nem vezet automatikusan a néhány hete ébredt  remények azonnali elvesztéséhez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.