Az Insurance Institute for Highway Safety súlyos frontális karambolokat szimulálva tesztelte a Smart fortwo, a Honda Fit és a Toyota Yaris idei modelljeit. Az eredmények szerint az utasok súlyos fej- és lábsérüléseket szenvedhetnek, ha egy közepes vagy annál nagyobb autóval karamboloznak – írja az AP.
Az intézet elnöke leszögezte: a teszteket az utakon ritkán előforduló, nagy sebességű ütközéseknél végezték. Andrian Lund hozzátette: nyilvánvaló, hogy a vásárlók költséghatékonysági okokból választanak miniautókat, de felmerült a kérdés: az amerikai kormány üzemanyag-takarékossági intézkedései nem növelik-e a könnyebb, kevésbé biztonságos autók számát?
A kísérlet során a Smart fortwo egy Mercedes C osztállyal ütközött frontálisan, 80 kilométer/órás sebességgel. A csaknem kétszer nagyobb tömegű Mercedes utastere szinte alig sérült meg, a Smart viszont 450 fokos fordulatot tett a levegőben. A Honda Fit egy 2009-es Honda Accorddal karambolozott, szintén 80 kilométeres sebességgel. A tesztbábú feje az ütközéskor a légzsákon át is a Fit kormányába ütközött, ami komoly fejsérüléseket jelent. A Yarisnak egy 2009-es Toyota Camry "támadását" kellett kiállnia. Az autó az ajtó felől érkező ütést sikeresen állta, a bábuk térde azonban komoly sérülést szenvedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.