Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy a fő felelősség az amerikai anyacégé, a General Motorsé. Az Európai Bizottság brüsszeli közleménye szerint a megbeszélésen 18 EU-tagállam képviselője vett részt, köztük Magyarországé.
A végrehajtó testület képviselői - Günter Verheugen ipari és Neelie Kroes versenyügyi biztos - jelezték, hogy az EU szabályai bizonyos feltételek teljesülése esetén megengedik, hogy a tagországok állami támogatást használjanak az ottani Opel-érdekeltségek segítésében, de a támogatásnak a hosszú távú életképességet kell szolgálnia, és nem torzíthatja a versenyt.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy a segítségnek objektívnek és gazdasági megközelítésűnek kell lennie, más szempontok, például a kérdéses érdekeltség földrajzi fekvése, nem vehetők figyelembe. A találkozó résztvevői megerősítették, hogy európai ügyről van szó, és külön hangoztatták annak transzatlanti vetületét. Felszólították az Egyesült Államokat is, hogy segítse az uniós erőfeszítéseket az életképes megoldás megtalálásában. Méltatták emellett Németországot, amiért vezető szerepet vállalt a mentési folyamat első szakaszában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.