BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drasztikusan csökkent a cégek utazásra fordított kiadása

A hazai nagyvállalatok döntő többsége, 86 százaléka csökkentette üzleti utazásra fordított kiadásait – derül ki a Carlson Wagonlit Travel (CWT) legfrissebb kutatásából. A vállalatok 66,7 százaléka legalább 10 százalékkal és legfeljebb 50 százalékkal fogta vissza az utaztatásra fordított keretet.

A legnagyobb spórolás a repülőjegy vásárlás területén jelentkezik, ugyanis ez a tétel a legmagasabb az utazás költségei közül. Szintén számottevő a szállás költség csökkentése. E két területen, valamint a programok tekintetében drasztikus visszaesés figyelhető meg a válság miatt.

Az utazások gyakorisága drasztikusan csökkent. Az üzleti utakat (megbeszéléseket, tréningeket) videokonferenciával, telekonferenciával helyettesítik, megpróbálnak alacsonyabb repülőjegy költségekkel operálni, ahol lehet fapados, vagy autós utazással helyettesíteni a drágább viszonylatokat alacsonyabb kategóriájú szállodákban szállnak meg, éttermekben étkeznek.

A megkérdezett cégek közül több arról számolt be, hogy teljesen eltörli az üzleti utazásokat 2009-ben. Egy részük csak a kifejezett ügyfélszerző, sales utakat és a felsővezetés halaszthatatlan útjait engedélyezik, s csökkentik, vagy teljesen törlik a marketing, promóciós típusú utazásokat.
 
Összegzésképpen elmondható, hogy a hazai nagyvállalatok jelentős része komolyan visszafogja utazási költségeit 2009-ben. Elsősorban a nagy tételeket jelentő repülőjegy-, és szálloda költségeken spórolnak.  Több ésszerű és hatékony lépést is bevezettek a költségek csökkentése terén. A válaszadók több mint fele még legalább másfél-két évnyi válságidőszakot prognosztizál. Körülbelül fele annyian optimisták (vagyis a válság végét már az idei évre jósolják), mint ahányan elhúzódó, több éves válsággal számolnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.