A legnagyobb spórolás a repülőjegy vásárlás területén jelentkezik, ugyanis ez a tétel a legmagasabb az utazás költségei közül. Szintén számottevő a szállás költség csökkentése. E két területen, valamint a programok tekintetében drasztikus visszaesés figyelhető meg a válság miatt.
Az utazások gyakorisága drasztikusan csökkent. Az üzleti utakat (megbeszéléseket, tréningeket) videokonferenciával, telekonferenciával helyettesítik, megpróbálnak alacsonyabb repülőjegy költségekkel operálni, ahol lehet fapados, vagy autós utazással helyettesíteni a drágább viszonylatokat alacsonyabb kategóriájú szállodákban szállnak meg, éttermekben étkeznek.
A megkérdezett cégek közül több arról számolt be, hogy teljesen eltörli az üzleti utazásokat 2009-ben. Egy részük csak a kifejezett ügyfélszerző, sales utakat és a felsővezetés halaszthatatlan útjait engedélyezik, s csökkentik, vagy teljesen törlik a marketing, promóciós típusú utazásokat.
Összegzésképpen elmondható, hogy a hazai nagyvállalatok jelentős része komolyan visszafogja utazási költségeit 2009-ben. Elsősorban a nagy tételeket jelentő repülőjegy-, és szálloda költségeken spórolnak. Több ésszerű és hatékony lépést is bevezettek a költségek csökkentése terén. A válaszadók több mint fele még legalább másfél-két évnyi válságidőszakot prognosztizál. Körülbelül fele annyian optimisták (vagyis a válság végét már az idei évre jósolják), mint ahányan elhúzódó, több éves válsággal számolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.