BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kártérítést a balesetek után! - Tiltakozó reklám a GM ellen

Az amerikai televíziózást felügyelő Comcast egy időre beszüntette a General Motors és a Chrysler viselkedését kritizáló reklám sugárzását. A videó azzal vádolja az autógyárakat, hogy a csődeljárás örvén igyekeznek megmenekülni a korábbi balesetekből eredő kártérítési kötelezettségektől.

A reklámot a GM és a Chrysler által gyártott autókban balesetet szenvedett utasok finanszírozták. A spot törésteszteket mutat be és azt állítja, hogy az autógyárak "kidobják a fogyasztók biztonságát az ablakon". A két óriáscég jelenleg csődvédelem alatt áll és új vállalatként lép ki abból. Ezért – állítják a reklám készítői – semmilyen, a csődeljárás előtt bekövetkező balesetért nem vállalnak majd felelősséget, a potenciális sérüléseket okozó hibákat pedig nem jelentik majd – írja a Washington Post.

Az amerikai médiahatóság, a Comcast jelenleg szünetelteti a reklám sugárzását, amíg az illetések meg nem vizsgálják a videóban megfogalmazott állításokat. A GM szóvivője a felvetésre úgy reagált: a gyár nem veszélyezteti a fogyasztók egészségét és mindent megtesz a hibák regisztrálásáért és javításáért.

Az érintettek továbbra is benyújthatják igényeiket a csődvédelem alatt álló régi GM-hez és Chryslerhez, de a személyi sérülések után fizetett kártérítések összege várhatóan jóval alacsonyabb lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.