A MOHI-t 2004 elején hozták létre abból a célból, hogy negyedéves rendszerességgel képet adjon az online hirdetési piac – egészen a legutóbbi időkig rendkívül dinamikus – fejlődéséről.
Az utolsó adatokat 2008 negyedik negyedévéről publikálták. A MOHI a piac 80 százalékát képviselte.
2004 márciusi alapításakor a MOHI úgy fogalmazott: a magyarországi piacvezető online médiumok összesített hirdetési bevételeik rendszeres publikálásával akarják felhívni a szakmai közvélemény figyelmét az Internet piaci súlyának gyors növekedésére.
Az alapítás óta negyedévente összesíttették a magyarországi online hirdetési piac nagyjából 70 százalékát adó MOHI-tag online kiadók (Habostorta, HáziPatika.com, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolio és iWiW) a nettó - ügynökségi jutalékot és egyéb, nem online hirdetésből származó forgalmukat nem tartalmazó - bevételeiket és hozzák nyilvánosságra az adatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.