Az élelmiszer- és borpiacon tevékenykedő hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezett 2009. június 12-én üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelő vidékeire is ellátogattak.
A hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsősorban a külföldi borokat terhelő importvám eltörlésének köszönhető.
Kerekes György, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetőjeelmondta, a magyar borok hongkongi kivitele is jelentősen nőtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportáltunk, mint 2007-ben.
A magyar nedűk iránti komoly érdeklődést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerűsítéséről. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak.
A novemberi Hong Kong International Wine & Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében.
Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által első alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.