BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb "áldozatot" követelt a digitális kor, most a Kodaktól

A Kodak leghosszabb ideje piacon lévő filmjét Paul Simon dala halhatatlanná tette, rajongói pedig mostantól kénytelenek ezzel beérni. A vállalat döntött a Kodachrome gyártásának leállításáról.

A Kodachrome volt az első, kereskedelmi forgalomban kapható film, a fogyasztók 74 éve fényképeznek vele – már nem sokáig. A Kodak eladásainak ugyanis mostanra csak mintegy 1 százalékát teszi ki a film forgalmazása. A cég ezért bejelentette: abbahagyja a termék gyártását, annak ellenére, hogy – mint a Fotó- és Szórakoztató részleg vezetője az AP-nek elmondta – nehéz nyugdíjazni a mostanra legendává vált Kodachrome-ot.

A Kodak bevételének körülbelül 70 százalékát a digitális piacról szerzi, ennek ellenére addig szándékozik folytatni az analóg fotózáshoz történő gyártást, ameddig lehet – mondta Jane Hellyar. A cég hét új professzionális filmet vezetett be az elmúlt években. A menedzser szerint ameddig ugyanazokkal az anyagokkal és technológiával több filmet készíthetnek, addig képesek kielégíteni a fogyasztók igényeit.

A Kodachrome nevet Paul Simon foglalta dalba 1973-ban – a dalszövegnek megfelelően a fotósok és filmesek valóban az erőteljes, de realisztikus színeknek és a tartósságnak köszönhetően kedvelték meg a Kodak filmjét.

A hatalmas mennyiségű privát felhasználás mellett Kodachrom filmre készült például a J.F. Kennedy meggyilkolását rögzítő 8 milliméteres film is. A profi fotósok közül Steve McCurry világhírnevet szerzett, amikor Kodachrome filmre rögzítette a National Geographic számára az afgán lányról készült címlap fotót. A Kodak kérésre ezért McCurry használja majd fel az utolsó Kodachrome tekercset, a képeket pedig a cégalapítónak emléket állító George Eastman House múzeumában állítják ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.