Az internetóriás részvényenkénti 4,66 dollárt hozott, szemben az előző év hasonló időszakának 3,92 dollárjával. A június 30.-val végződő negyedévben a nettó betével 4,02 milliárd dollár, a profit 1,48 milliárd dollár volt, a Google igen jó időszakot zárt le, különös tekintettel a gazdasági válságra – kommentálta az eredményeket az AFP-nek Eric Schmidt vezérigazgató.
A vállalat a kattintás után fizető internetes reklám ágazatban 2 százalékos visszaesést könyvelt el az előző negyedévhez képest, de a cég vezetője szerint a reklám ágazat is stabilizálódik. Schmidt közölte: nem foglalkoznak az előző hat hónapban tapasztalat lefelé mutató spirállal és bár a válság vége bizonyosan közeledik, egyelőre korai lenne megmondani, ez mikor következik be.
Ami a YouTube-ot illeti: a vezérigazgató szerint a videómegosztó egy év alatt megháromszorozta bevételeit és nyereséges vállalkozássá válhat a "nem túl távoli jövőben". A Google tovább folytatja beruházásait, így fejleszti a Chrome operációs rendszert, amellyel elsősorban a netbook gyártókat célozná meg. A rendszer ingyenes lesz, a Google a költségeket a reklámbevételekből fedezi majd. "Mindig is úgy terveztük, hogy pénzt csinálunk vele és ennek megfelelően stratégiailag tekintünk rá. Ha öbb embert viszünk fel az internetre, azzal biztosan növeljük a bevételünket" – összegezte Schmidt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.