A fejlődés azonban tagadhatatlan, hiszen az első három hónapban még 578 millió euró volt a nettó veszteség.
A 13 uniós tagországban állami támogatással bevezetett keresletélénkítő programok révén azonban azóta jelentősen nőtt a márka személyautóinak forgalma.
Júniusban például 11,7 százalékkal több FIAT kelt el az unióban, mint az elmúlt év hatodik hónapjában, a Lancia forgalma pedig 16,8, az Alfa Romeóé 7,9 százalékkal emelkedett. Mindezzel együtt azonban a FIAT AUTO elmúlt negyedévi árbevétele 13,2 milliárd euróra csökkent a tavalyi év azonos időszakában elért 17 milliárd euróról.
A Fiat az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektetett a nemzetközi terjeszkedésre, ennek egyik legfontosabb lépése volt, hogy 20 százalékos részesedést szerzett a Chryslerből. A cég ugyan visszavonult az Opel potenciális vásárlói közül, de – az elemzők véleményére hallgatva – Kínában terjeszkedik tovább.
A torinói cég július elején bejelentette : a kínai állam tulajdonában lévő GAC-cal közös vállalatot alapít és mintegy 400 millió eurós befektetés keretében 700 ezer négyzetméteres üzemet épít Kína középső részén. Az üzem 2011 második felétől évente 140 ezer autót és 220 ezer motort gyárt le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.