Az elmúlt időszakban a McAfee és a Symantec közötti verseny még élesebbé vált, ahogy mindkét vállalat egyre több új számítógéphez próbálta kapcsolni saját szoftverét. "Olyan ez, mint a fegyverkezési verseny" – mondta a New York Timesnak a McAfee pénzügyi igazgatója. A Rocky becenévvel illetett Albert A. Pimentel szerint a vírusvédelemmel foglalkozó cégeknek folyamatosan meg kell győzniük a felhasználókat arról, hogy az ő terméküket használják.
A McAfee évekig a Symantec által meghagyott "morzsákat csipegette", egészen két évvel ezelőttig. Ekkor a tárolóeszközöket gyártó EMC volt vezetője, David G. DeWalt vette át az irányítást és számos biztonságtechnikai cég akvizíciójával növelte meg a vállalat részesedését. Ha a trend a jelenleginek megfelelően folytatódik, a következő évben a McAfee átveszi a vezetést a Symantectől az üzleti szektorban.
A Symantec azonban továbbra is magasan vezet a teljes vírusirtó piacon, a Gartner adatai szerint mintegy kétszer akkora szeletet hasít a tortából, mint versenytársa. Még jelentősebb a különbség a végfelhasználók esetében, ahol a Symantec 52 százalékos részesedést tudhat magáénak. "Ez tényleg a Symantec és a hét törpe" története – összegezte véleményét Enrique T. Salem vezérigazgató.
Ugyanakkor a McAfee a múlt évben 55 milliárd dollárt költött arra, hogy az újonnan vásárolt PC-kre az ő vírusvédelmét telepítsék. Mostanra partnerei között tudhatja a Dellt, az Acert, a Toshibát, a Sonyt és a Lenovót. A Jefferies & Company számításai szerint az idén vásárolt számítógépek 40 százaléka érkezik eleve McAfee védelemmel. A világ első számú PC gyártója, a HP korábban exkluzív szerződést kötött a Symanteckel, ez azonban a következő évben lejár, a McAfee vezére szerint pedig a riválisnak mindent meg kell tennie, hogy megtartsa pozícióját. A Symantec vezetője retorikai fordulatnak és mellveregetésnek nevezte a rivális nyilatkozatát. Salem leszögezte: ha a McAfee túl magas árat kínál egy-egy gyártónak, a Symantec kivonul az üzletből és más területekre irányítja forrásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.