BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem érezhető az eladások visszaesése a sportautóknál

Annak ellenére, hogy az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon a tavalyi év hasonló időszakához képest, a sportautók értékesítésében nem mutatkozik visszaesés, sőt több mint 44 százalékkal több járművet adtak el ebben a kategóriában a tavalyi első félévhez képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a héten publikált adataiból.

A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést mért az MGE: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon.

Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.

Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot, ez csaknem 12 százalékos növekedés.

Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró. Aradi Géza márkaigazgató szerint a prémium szegmens bővülése részben azzal magyarázható, hogy olyan vevők is megjelentek, akik egyfajta befektetési lehetőségként kezelik a nagyértékű autók vásárlását. Költéseiket a válság némileg befolyásolja olymódon, hogy más befektetésektől elfordulva ezúttal többet költenek luxusra.

A Porsche idei jó teljesítményét az is megalapozta a márkaigazgató szerint, hogy tavaly a válságtól függetlenül a tervezettnél alacsonyabb volt az értékesítés, mivel több megújított modell is az idei év első felében jelent meg a magyar piacon, és a vevők ezekre vártak. Az idei első hónapokban a vártnak megfelelő sikert hozta az új dízel Cayenne luxusterepjáró.

Aradi Géza megjegyezte: a modell megjelenése nagy űrt töltött be, hiszen a kategóriában a versenytársak - a BMW, a Mercedes és az Audi - által eladott terepjáróknak is több mint 90 százaléka dízelüzemű. Aradi Géza nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő modellhez, a Panamerához is.

Az új coupé limuzint élénk érdeklődés előzi meg, előrevetítve, hogy a Porsche márkának a második félévben sem kell csökkenéssel számolnia. A márkaigazgató úgy vélte, stabil vevőkörük bizalmát erősíti az is, hogy a tavasszal megnyílt kétmilliárd forintos beruházással új budapesti értékesítési központjuk, ahol a luxusmárkához illő szolgáltatási színvonal a Porsche piaci erejét is demonstrálja.

A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról az idén márciusban írták alá a szerződést az Infiniti Europe-pal.

Nagy Dávid, az Infiniti magyarországi márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: hosszú távra terveznek, és az első évben elsősorban a márka felépítése és megismertetése lesz a céljuk. 2010-től kezdik el forgalmazni környezetbarát dízel és hibrid modelljeiket, amelyektől a forgalom emelkedését várják - tette hozzá a márkaigazgató.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a prémium kategóriában ugyanakkor csaknem 44 százalékkal estek vissza az eladások az idei év első félévében 2008 első hat hónapjához képest.

Míg a Porsche a prémium kategóriában is bővülésről számolt be, a Mercedes márkánál visszaesés volt ebben a kategóriában.

Sztipichné Kozári Edina, az importőr Mercedes-Benz Hungária Kft. kommunikációs vezetője ugyanakkor az MTI-nek hangsúlyozta: a Mercedes autók eladásai az összpiacinál jóval kisebb mértékben, 27 százalékkal estek vissza, és a kategóriák közül a prémium szegmensben regisztrálták a legkisebb mértékű szűkülést.

Egy-egy típus forgalma attól is függ, hogy milyen ciklusban van a modell, mivel a frissen bevezetettekből többet szoktak eladni - fűzte hozzá.

Mint korábban beszámoltunk róla, az unió új tagországainak többségében, köztük Magyarországon, ugyanakkor továbbra is mélyrepülésben van a piac, egyedül Csehország és Szlovákia produkált növekedést jelző adatokat. Igaz, piacukat az autócsere-programok húzzák.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.