A mi piacunkon sohasem lehet megnyugodni. Egyébként akármi is történik a SkyEurope-pal, annak csak nagyon korlátozott hatása lehet a Wizz Air üzletmenetére. Most egyébként egyetlen piacon versenyzünk egymással, a prágain, de éppen a napokban nyitottuk meg ottani bázisunkat, és nyilván sok Sky-utast elcsábítunk.
Ugyanez várható Pozsonyban is, ahonnan szeptembertől indítunk járatokat – reagált a Világgazdasági kérdésre a Wizz Air vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a Sky Europe nemrég csődvédelmet kért.
Váradi József nem tudott kézenfekvő választ adni arra, melyik cég a Wizz Air versenytársa a térségben. Mint mondta, érdekes adat, hogy az utasaik közel ötven százaléka még ma is első repülő. Tehát a térség légipiaca egyáltalán nem számít meghódítottnak. Ebből logikusan következik, hogy nem a légitársaságokkal, hanem az összes többi utazási formával versenyzünk.
Nekünk az a feladatunk, hogy az utasok a repülőt válasszák a busz, a vonat vagy az autó helyett – jelentette ki Váradi arra a felvetésre, miszerint az Orangeways fapados modellt valósít meg a hazai buszos utaztatási piacon. Leszögezte: a lényeg az, hogy a repülés költségszintje összevethető legyen ezekkel. Ennek érdekében folyamatosan és kíméletlenül csökkenteni kell a költségeiket.
Hozzátette: természetesen más légitársaságokkal is versengenek, de ez piaconként, országonként nagyon eltérő feltételek közepette történik. Mindaddig, amíg a versenytárs légicégekéinél alacsonyabbak a költségeik, viszonylag kedvező helyzetben vannak. Egységes, nagy befogadóképességű flotta, másodlagos repülőterek, totális internethasználat az értékesítésben – ezek kulcsfontosságúak – szögezte le Váradi József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.