A szakszervezet közleményében utal arra, hogy hétfőn a sajtóban nyilvánosságra került a távolsági és Budapest elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének "koncepciója". A tervezet értelmében olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja, Szarvas, Mezőhegyes, Makó, Battonya, Vésztő, Mohács, Komló, Nagyatád, Tab, Zirc, Szécsény és Gyöngyös.
A VDSZSZ szerint a kormány cinikus ötletrohamának egyedüli célja, hogy megvalósítsa a Bajnai Gordon miniszterelnök által beharangozott 40 milliárd forintos elvonást a MÁV START Zrt. költségtérítéséből. A személyszállító cég által korábban készített vészforgatókönyve 50 milliárd forint költségtérítés elvonása esetén a személyszállító vonatok számának 50 százalékos csökkenésével számolt.
A szakszervezet emlékeztetett arra, hogy az általuk kezdeményezett Vasúti Egyeztető Bizottság következő ülésére meghívták Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert, hogy lehetőség legyen a konfliktus tárgyalóasztal mellett történő feloldására, a vasútpusztító koncepció visszavonására.
Ellenkező esetben a VDSZSZ mindent megtesz az érintett vonalszakaszok megmentéséért, hiszen ennél kevesebb vonal érdekében is hirdettek már sztrájkot a vasutas szakszervezetek - közölte a VDSZSZ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.