A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) irányításával épülő M6/M60 autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közötti szakasza az alagutakkal együtt a határidőre, azaz 2010. március 31-ig elkészül.
A Strabag AG, a Colas SA, valamint a John Laing Infrastructure Limited, illetve az Intertoll Europe Zrt alkotta Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. építi az M6-os autópálya Szekszárd és Bóly közötti 48 kilométeres szakaszát, ahol összesen négy alagút készül.
A leghosszabb ezek közül az „A” jelű, melynek építési munkálatai, a másik három alagúttal együtt 2008 februárjában kezdődtek. A fejtéssel másfél év alatt végeztek a kivitelezők, akik ma ünnepséget tartottak az alagútban abból az alkalomból, hogy a fejtőgépek befejezték a munkát és átjárhatóvá vált az utolsó alagútjárat is.
Az alagutat speciális zárt építési módú NATM osztrák technológia alkalmazásával építették. A technológia lényege, hogy a kalottot, a magot és az ellenboltot lőttbeton biztosítással külön-külön fejtették. Az „A” alagút felett 46 méteres fedőréteg van, mely az osztrák módszernek köszönhetően hamar konszolidálódott.
A most áttört 1331 méter hosszú alagút az utolsó volt a sorban. Összesen 2X4 alagút járatot fejtettek ki ezen a szakaszon: az előbbi „A” jelűn kívül a „B” jelű 2x386, a „C” 2x865 a „D” jelű pedig 2x414 méter hosszú.
Emellett elkészült öt keresztátjáró az „A” és a „C” alagútban, illetve két leálló öböl az „A”-ban. A munkák volumenét jelzi, hogy az alagútfejtést megelőző előbevágással együtt mintegy 600 ezer köbméter földet fejtettek ki és közel 150 ezer köbméter lőttbetont használtak fel. A munkálatokat folyamatosan, napi 24 órában végezték, volt úgy, hogy egyszerre a fejtésen 120 bányász dolgozott.
Az alagutak mellett a pálya, valamint a hozzá kapcsolódó országos közutak és helyi utak építése folyamatos, az elkészült szakaszok és műtárgyak munkaközi forgalomba helyezése nemrég megkezdődött. Az M6-os autópályán az alagutak mellett számos híd is épül. Közülük az ország második leghosszabb völgyhídja, a Szebényi, melyen augusztus 10-én tartották a hordóátgurítási ünnepséget, amit rövidesen a Sió-hídon is megismételnek. A tervezett átadási dátumhoz közelítve az építkezés egyre látványosabb szakaszához érkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.