BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkészültek a síkvidéki alagutak és még egy völgyhíd

Az utolsó, 1331 méter hosszú „A” jelű alagút fejtése is befejeződött ma az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszának építkezésén, amellyel a másik három alagúttal együtt a Strabag AG másfél év alatt végzett.

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) irányításával épülő M6/M60 autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közötti szakasza az alagutakkal együtt a határidőre, azaz 2010. március 31-ig elkészül.

A Strabag AG, a Colas SA, valamint a John Laing Infrastructure Limited, illetve az Intertoll Europe Zrt alkotta Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. építi az M6-os autópálya Szekszárd és Bóly közötti 48 kilométeres szakaszát, ahol összesen négy alagút készül.

A leghosszabb ezek közül az „A” jelű, melynek építési munkálatai, a másik három alagúttal együtt 2008 februárjában kezdődtek. A fejtéssel másfél év alatt végeztek a kivitelezők, akik ma ünnepséget tartottak az alagútban abból az alkalomból, hogy a fejtőgépek befejezték a munkát és átjárhatóvá vált az utolsó alagútjárat is.

Az alagutat speciális zárt építési módú NATM osztrák technológia alkalmazásával építették. A technológia lényege, hogy a kalottot, a magot és az ellenboltot lőttbeton biztosítással külön-külön fejtették. Az „A” alagút felett 46 méteres fedőréteg van, mely az osztrák módszernek köszönhetően hamar konszolidálódott.

A most áttört 1331 méter hosszú alagút az utolsó volt a sorban. Összesen 2X4 alagút járatot fejtettek ki ezen a szakaszon: az előbbi „A” jelűn kívül a „B” jelű 2x386, a „C” 2x865 a „D” jelű pedig 2x414 méter hosszú.

Emellett elkészült öt keresztátjáró az „A” és a „C” alagútban, illetve két leálló öböl az „A”-ban. A munkák volumenét jelzi, hogy az alagútfejtést megelőző előbevágással együtt mintegy 600 ezer köbméter földet fejtettek ki és közel 150 ezer köbméter lőttbetont használtak fel. A munkálatokat folyamatosan, napi 24 órában végezték, volt úgy, hogy egyszerre a fejtésen 120 bányász dolgozott.

Az alagutak mellett a pálya, valamint a hozzá kapcsolódó országos közutak és helyi utak építése folyamatos, az elkészült szakaszok és műtárgyak munkaközi forgalomba helyezése nemrég megkezdődött. Az M6-os autópályán az alagutak mellett számos híd is épül. Közülük az ország második leghosszabb völgyhídja, a Szebényi, melyen augusztus 10-én tartották a hordóátgurítási ünnepséget, amit rövidesen a Sió-hídon is megismételnek. A tervezett átadási dátumhoz közelítve az építkezés egyre látványosabb szakaszához érkezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.