A szakemberekből álló zsűri a Magyar Szabadalmi Hivatal adatbázisából választja ki az év Superbrandjeit, a Nielsen pedig feltárja a programban résztvevő márkákról a fogyasztók, illetve az üzleti élet döntéshozóinak véleményét.
A fogyasztók erős márkák iránti bizalmát bizonyítja, hogy az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák vezető márkáinak többségénél nem csökkent a piaci részesedés az utóbbi időben sem, a Nielsen folyamatos piackutatásai adatai szerint.
A vásárlók nagy része hajlandó megfizetni erős márkákért az árprémiumot. A márkaérték jelentőségét a kereskedelem közvetíti a gyártók felé. A kereskedelmi vállalatok felső vezetőinek legfontosabb igénye gyártó partnereikkel szemben, hogy ismert, keresett, eladható márkatermékeket állítsanak elő.
Ez a szempont 1-től 100-ig terjedő skálán 96 pontot kapott, amikor a Nielsen legutóbb felmérte a kereskedők partnereikkel való elégedettségét. Közvetlenül ezután következik 94 ponttal, fontosság tekintetében a szállítások precíz volta, hogy azok egyezzenek a rendeléssel. Összesen 50 tényező fontosságát rangsorolták a megkérdezett kereskedők. A gyártók jól megfelelnek márkáikkal az elvárásoknak.
A kereskedők ugyanis az 50 szempont közül legelégedettebbek a felkínált márkák ismertségével, keresettségével és eladhatóságával. 1-től 5-ig terjedő skálán 4,6 pontra értékelik a márkaválasztékot. Utána, az elégedettség szerinti sorrendben, 4,5 ponttal következik, hogy a gyártók a vonalkódokat a kereskedelmi vállalatok rendszerei számára elfogadható módon kezelik.
A márkaérték a szolgáltatóknál is nagy mértékben befolyásolja egy vállalat piaci pozícióját. Ezt támasztják alá a Nielsen eQ módszerével végzett korábbi felmérések. Például egy bank ügyfeleinek elkötelezettségét első sorban az árazás, kapcsolattartás és termékpaletta határozza meg. Az imázs legfontosabb tényezői a rugalmasság és ügyfélbarátság. Ha nagy a márkaérték, akkor az ügyfelek zöme elkötelezett.
A Superbrands program keretében a kitüntetett márkákat mind a fogyasztók körében, mind a piac szereplői körében hatékonyan népszerűsítik.
A díjazottak részt vesznek egy kollektív márkakampányban, ami közel 500 óriásplakátot jelent, továbbá mintegy 150 millió forint értékű médiafelületet, illetve műsorpercet hirdetések és cikkek számára. Így olyan sok média-megjelenést érnek el, amit egyébként egyedül nem tudnának megoldani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.