BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Melyik a legjobb hírű multi itthon?

Elkészült a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora. A B&P BrandAktív listáján a multinacionális vállalatok - a válság ellenére - jól szerepelnek. A legjobb hírnevű magyar cég, a Richter Gedeon az ötödik helyen végzett.

40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márkatanácsadó és kommunikációs ügynökség csütörtökön hozta nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel. A listán a multinacionális cégek adják az élboly meghatározó hányadát.
 
A válság által meghatározott környezetben meglepő eredményt hozott az első hazai Reputation Rating kutatás, hiszen az általános vélekedés szerint a válság megrendítette a multinacionális cégek iránti fogyasztói bizalmat. A friss kutatás eredményei ennek éppen az ellenkezőjét bizonyítják: a multinacionális vállalatok hírneve kellően védi őket a bizalomvesztéssel szemben. A nagy múltú, országhatárokat átlépő nagyvállalatok reputációja átvészeli a válság negatív hatásait, hitelt ad nevüknek, így a multik megítélése nem romlik.


 
A lista első három helyén az Audi Hungária Motor Kft, GE Hungary Zrt, és Vodafone Magyarország Zrt. végeztek. A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak.

Érdemes kiemelni, hogy a hasonló nemzetközi kutatások listavezetői általában az adott nemzet tekintélyes multinacionális vállalatai: Svédországban az IKEA, Japánban a Nintendo, Franciaországban a Christian Dior, Németországban a Lufthansa. Ezzel szemben a legjobb reputációjú magyar vállalat, a Richter Gedeon az ötödik helyen végzett.
 
A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, melyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség. Az eredmények tükrében meghatározható, hogy az egyes vállalatok hogyan reagálhatnak a válságra és milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.