Miközben a cégek harmada csökkentette az IT-biztonságra fordított kiadásait, a tavalyinál tíz százalékkal többen, a megkérdezett vállalkozások közel kétharmada gondolja úgy, hogy elmaradásai vannak az adatbiztonság terén.
Bodor Kornél, a Deloitte Magyarország TMT-iparági csoportjának vezetője elmondta: Az idei év eredményei azt mutatják, hogy a cégek a válság következményeként egyértelműen visszafogják kiadásaikat, ami a TMT biztonság minden területét hátrányosan érinti.
A válaszadóknak csupán elenyésző hányada, mindössze 6 százaléka fordítja teljes költségvetésének legalább hét százalékát, vagy ennél többet IT biztonságra.
Bodor Kornél kiemelte: A felmérésből az is kiderül, hogy a csökkenő biztonsági befektetések hátráltatják az új biztonságtechnológiák bevezetését, és a válaszadóknak csak 53 százaléka vallotta magát naprakésznek, vagy nagyjából naprakésznek ezen a téren a két évvel ezelőtti 67 százalékhoz képest.
A két évvel ezelőtti felmérés 51 százalékhoz képest az idén a válaszadóknak csupán 28 százaléka vallotta magát "nagyon" vagy "kiemelkedően” magabiztosnak, ha arról kérdezték, hogy cége képes-e megfelelően kezelni a belső fenyegetettségeket. A válaszadók 41 százaléka az elmúlt egy év során legalább egy belső biztonsági szabályszegésről számolt be. Ráadásul a vállalatok nem rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal, hogy kezelni tudják a felmerülő hálózati biztonsági hiányosságokat.
A felmérésben résztvevők közül csak 47 százalék rendelkezik adatvédelmi programmal, és csak 44 százalékuk foglalkoztat adatvédelemért felelős vezetőt - ez utóbbi a tavalyi 50 százalékhoz képest visszaesést jelent. Ez egybecseng azzal az adattal, amely szerint a megkérdezett TMT vállalatok egyharmada nem rendelkezik adatvédelem-megfelelőség (compliance) kezelési programmal, 28 százalékuk írásos adatvédelmi szabályzattal, illetve további 28 százalék még a személyes adatok megsemmisítésére vonatkozó hivatalos útmutatással sem rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.