Az olasz "laza" szó nyomán Figónak keresztelt kompakt autó Indiában készül és elsősorban itt, valamint más ázsiai országokban forgalmazzák majd. A gyártó nem árulta el az autó árát, de az AP elemzője szerint a Figo 6-8 000 dollárért kerül majd forgalomba Indiában, így a Tata Nanóval is versenyezhet.
A Figo komoly váltást jelent a Ford számára, hiszen az amerikai autócégek eddig nemigen terjeszkedtek India kicsi, de gyorsan növekvő piacán. Alan Mullaly, a Ford vezére közölte: 20 éven belül a globális autóeladások harmadát az ázsiai országok teszik ki.
Meg nem erősített hírek szerint a Ford megnöveli kínai üzemeinek kapacitását is és elképzelhető, hogy újabb gyárat telepít az ázsiai országba. A Ford a múlt évben jelentette be 500 millió dolláros indiai fejlesztési programját, melynek keretében 250 ezerre emelik az éves motorgyártási kapacitást, valamint megduplázzák a chennai üzem termelését.
A cél: Indiát kisautótermelő és exportáló központtá tenni (ezt a stratégiát sikeresen követte a Hyundai). Indiában az eladott autók háromnegyede kompakt és bár a Ford 1995 óta van jelen az országban, a Figo az első kompakt kategóriás modell, amelyet Indiában forgalmaznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.