A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt is tudnának gyártani a magyarországi gyártók - a Kravtex, a NABI, a Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos autóbuszállományt.
Egy új busz beszerzési költsége 60-80 millió forint, így évi ezer busz beállítása mintegy 60 milliárd forintba kerülne. Ez a jelenlegi helyzetben reménytelennek tűnik - írta a Napi.
A miniszterelnöki megbízott feladata az állomány megújítását előkészítő munka koordinálása. Szavai szerint a nyáron kezdődött műhelymunka célja: a hazai gyártók feltérképezése, a csere vagy felújítás gazdaságosságának felmérése, valamint az évente több milliárd forintos program pénzügyi forrásainak tisztázása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.