A helyzet azután vált pattanásig feszültté, miután az ír társaság elfogultsággal és cenzúrázással vádolták meg a BBC dolgozóit. Az eset jól tükrözi a megosztottságot, ami a fapados légitársaságok társadalmi megítélését jellemzi.
A Ryanair napjaink egyik legsikeresebb légitársasága, mely jövőre 67 millió utassal számol – állítja O’Leary. Emellett viszont mind maga a vállalat, mind annak vezérigazgatója erősen megosztja a közvéleményt. Az egyik oldalon azok állnak, akik a cégben az olcsó légitársaságot látják, amely lehetővé teszi, hogy olyan helyekre jussanak el, ahova egyébként nem lenne módjuk. A másik oldal – köztük sok csalódott utas – ellenben a költségcsökkentés eredményeként jelentkező kényelmetlenségekre, a szolgáltatások minőségének alacsony színvonalára asszociál a Ryanair, illetve a fapados név hallatán. Ezt a nézőpontot erősíti az is, hogy kiadások radikális mérséklése gyakran olyan szolgáltatások eltűnésével jár, amit sok utas igényelne.
Az a tény azonban, hogy az ír légitársaság mostanra Európa legnagyobb légitársaságai közé tartozik, és hogy a többi fapados cég is egyre nagyobb részt követel magának a légiközlekedésben, az üzleti modell sikerességét igazolja. Az alapelv egyszerű: a lehető legalacsonyabban tartani a jegyárakat, emellett viszont minden extra szolgáltatásért díjat felszámolni. Az ír társaságnál például külön díjat kell fizetni a csomagokért, ha kiskorú utazik, fizetni kell a gépen felszolgált ételért és italért. A beszállókártyát is az utasoknak kell kinyomtatniuk, ennek hiányában további 40 eurót kénytelenek befizetni. Azonban mind a Ryanair, mind a többi légitársaság úgy gondolja, ezek nem rejtett díjak. Az összes ilyen tétel megtalálható a cégek honlapjain, bár tény, hogy ezek nem mindig vannak a felhasználó szeme előtt. Így elsősorban a vásárló körültekintésén múlik, hány kellemetlen meglepetés éri az utazás során pótdíjak formájában.
A Ryanair extrém költségcsökkentési ötletei viszont gyakran csak nagyobb publicitást próbáltak generálni a cég számára, megvalósításuk azonban nem lett volna praktikus. Az ilyen ötletek közé tartoztak a mosdóhasználati díj bevezetése, a gépek belső átrendezése, hogy azok álló utasokat is szállíthassanak, külön díj bevezetése a túlsúlyos utasoknak, két mosdó eltávolítása a gépről, hogy ezáltal hat további ülést tehessenek be, vagy, hogy arra kérjék az utasokat, maguk vigyék csomagjaikat a géphez.
Bár sokan túlzásnak tartják a fapados társaságok költségtakarékos hozzáállását, népszerűségük töretlen. Így bizonyos szempontból az olyan nagyvállalatokhoz hasonlítanak, mint a Microsoft. Egyfajta divat, sőt szinte már társadalmi elvárás kritizálni a céget és főként a termékeit, de ez nem akadályoz meg senkit abban, hogy használja azokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.