A bankok mohósága világválságot okozott, aztán a krízisre hivatkozva felfüggesztették a korábban a jármű-kereskedelem számára kidolgozott hitelkonstruk-ciókat – summázta véleményét egy kamionkereskedő. Orbók András, a MAN-képviselet kiemelt vevőkapcsolati vezetője tovább árnyalja a képet: a haszonjárművek 90 százaléka lízingcégeken keresztül talált gazdára, ám körülbelül egy éve vagy egyáltalán nem adnak hitelt a pénzintézetek, vagy akkora induló részlettel és olyan magas kamatra, hogy azt nem lehet kitermelni. Így aztán nem csoda, hogy a kamionpiac 72 százalékot esett szeptember végéig.
És mivel a fuvarozók megrendelései is zuhantak, ma már kizárólag az ár vált döntő szemponttá. Mindehhez Kasztreiner Péter, az Iveco kereskedelmi igazgatója hozzátette, hogy körülbelül kétezerre tehető azon járművek száma, amelyek részleteit a fuvarozók nem tudták fizetni.
A piac általános depressziója idején az Iveco sikerként könyveli el ugyanakkor, hogy mind az öt szerződéses márkakereskedő partnerének sikerült elkerülnie a csődöt.
Akár a fuvarozók negyede is tönkremehetett az elmúlt tíz hónapban – mondta Berkó László, a Volvo marketingigazgatója. Nyugaton sem sokkal jobb a helyzet – míg nálunk a magas lízingdíjak, ott a bérköltségek fojtották meg a vállalkozókat, no és a megrendelések hiánya. A magyar fuvarozók mintegy ötöde a TVK és a BorsodChem partnere volt, azóta azonban, hogy összeomlott a petrolkémiai ipar, ezek a vállalkozók is munka nélkül maradtak. Csak azok a cégek vannak jó helyzetben, amelyek az élelmiszer- vagy egyéb speciális szállítás terén fejlesztették a kapacitásukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.