A stuttgarti székhelyű társaság pénteki közleménye szerint a Mercedes-Benz, AMG, Smart és Maybach márkájú gépkocsikból összesen 97.700 darab kelt el októberben, ami 4,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A legjobban a Mercedes fogyott, világszerte 88.400 talált vevőre, 7,2 százalékkal felülmúlva a tavaly októberi eredményt, a Smart viszont kevésbé vonzó; a kisautóból csupán 9300 darabot vásároltak, ami 18 százalékos visszaesés.
Az értékesítésben meredek zuhanást hozó tavasszal és nyárral együtt az év eddig eltelt tíz hónapjában a társaság összesen 923.300 darab járművet adott el.
Ez ugyan 14 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de egymás után három veszteséges negyedév után a július-szeptemberi negyedben ismét nyereséget ért el a Daimler. A Kecskeméten 800 millió eurós beruházásra készülő cég szerény, 56 millió euró adó utáni nyereséget ért el, miután az első félévet 2,36 milliárd eurós mínusszal zárta.
A trendfordulóhoz a piaci javulás mellett a szigorú takarékossági program is hozzájárult. A Daimler az idén több mint 4 milliárd eurót kíván megtakarítani, főként a személyi kiadások lefaragása révén.
Az alkalmazottak száma alapján második számú német iparvállalat a szeptember végi állás szerint világszerte 257 ezer embert foglalkoztatott, 18 ezerrel kevesebbet az egy évvel korábbinál. A 89 ezer németországi alkalmazott közül 27 ezren rövidített munkaidőben dolgoztak, és ennek megfelelően a fizetésük is csökkent, egész pontosan 8,75 százalékkal kevesebb pénzt vittek haza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.