Sok népszerű termékből - például az elemes állatfigurákból, a legújabb Barbie babákból vagy a legdivatosabb csizmákból - nincsen elegendő a boltok polcain, a kereskedelmi láncok láthatóan nem bíznak abban, hogy visszatér a válság előtti költési láz.
Az áruházak rettegnek attól, hogy túl sokat rendeljenek egy-egy cikkből, és eladatlan készleteket halmozzanak fel. Az újság szerint a fogyasztók a karácsony közeledtével némileg többet költenek, de már nincsenek a régebben szokásos vásárlói rohamok. Az áruházak emlékeznek arra, hogy a vevők már tavaly év végén is visszafogottan költekeztek. Akkor a túl nagy megrendelt készletek a három évtized óta legalacsonyabb vásárlókedv miatt eladhatatlannak bizonyultak, és a kereskedők jelentős leértékelésekre kényszerültek, kevés profitot realizáltak.
A vásárlói viselkedésre reagáló kereskedők óvatos magatartása hetekkel karácsony előtt azt eredményezi, hogy a népszerű játékok, termékek hiánycikké válnak.
A karácsonyi előszezon egyik sikerét, a Zhu Zhu Pets 9.99 dolláros interaktív robothörcsögjét egyszerűen lehetetlen megtalálni az üzletekben. Ugyanígy hiány van a Mattel agytevékenységet mérő Mindflexéből, továbbá a Hasbro Nerf lövöldözős játékából. Nem lehet kapni a csípőjét forgatni és különféle pózokat felvenni képes Barbie Fashionista babát sem.
Jim Silver, a TimeToPlayMag magazin elemzője szerint december elejére várhatóan már mintegy 100 népszerű játék lesz hiánycikk, az üzletek sokkal kevesebbet rendelnek a keresletnél. A hiányt fokozza, hogy a jelenséget észlelő fogyasztók igyekeznek minél hamarabb lebonyolítani ajándékvásárlásaikat, így a termékek ott is előbb elfogynak, ahol egyébként elegendő lenne belőlük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.