BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Döbbenet a Toyotánál: Váratlan nyereség!

A Toyota Motor Corp. adózott eredménye 84 százalékkal esett vissza a július-szeptemberi második pénzügyi negyedévében, mivel az erős jen és a főbb piacait sújtó keresletcsökkenés visszavetette bevételét.

A negyedéves eredmény azonban még így is jobbnak bizonyult a vártnál, ezért a Toyota javította jövő márciusig tartó folyó pénzügyi évére vonatkozó eredmény előrejelzését.

Az adózott nyereség a második negyedévben 21,8 milliárd jen lett a tavaly azonos időszaki 139,8 milliárddal szemben. A Thomson Reuters által elemzők körében végzett felmérés mediánja, a 24,95 milliárd jenes veszteséghez képest a tényadat pozitív meglepetéssel szolgált. 

Az üzemi eredmény 58 milliárd jen lett a tavalyi 169,48 milliárd után. Az értékesítési árbevétel 24 százalékkal 4.542 milliárd jenre esett vissza 5.975 milliárdról. 

Az április-szeptemberi periódusban a Toyota 55,99 milliárd jen adózott veszteséget szenvedett el az előző évi azonos periódusban elért 493,47 milliárd jen (pozitív) adózott eredménnyel szemben. Üzemi eredménye az első pénzügyi félévben 136,86 milliárd jen veszteség lett az előző évi 582,07 milliárd jenes pozitív üzemi eredmény után. Féléves értékesítési árbevétele 31,3 százalékkal 8,38 ezer milliárd jenre csökkent.

A 2010 márciusában záró folyó pénzügyi évre a Toyota a korábban jelzettnél lényegesen kisebb, 200 milliárd jenes adózott veszteséget és 350 milliárd jenes üzemi veszteséget vetített előre 18 ezer milliárd jenes forgalom mellett. A korábbi előrejelzés 450 milliárd jen adózott veszteséget, 750 milliárd jen üzemi veszteséget és 16.800 milliárd jen árbevételt prognosztizált. 
A globális értékesítési darabszámra vonatkozó éves előrejelzését 7,03 millióra emelte a korábbi 6,6 milliós prognózisról.

    A Toyota az amerikai könyvviteli szabványoknak megfelelően teszi közzé mérlegadatait.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.