Az elmúlt évtizedben változatlan formát tartott meg a hazai Volánok szerkezete és tulajdonosi helyzete, holott nem írja elő törvény, hogy tartós állami tulajdonban kell maradniuk, mutatott rá a most folyó közlekedési konferencián Zana Tibor, az érintett busztársaságok tulajdonosi funkcióját ellátó Magyar Nemzeti Vagyonkezelő igazgatója.
Zana Tibor szerint eléggé ellentmondásos, milyen hatással lesz a Volánokra a most folyó közlekedés átalakítás. Először azt lehetett hallani, hogy ennek a Volánok a nyertesei lesznek, ennek egyelőre nincs jele. Egy biztos: több érdekkör szempontjai jelentkeznek a busztársaságok működtetésével kapcsolatban, ezeket a legmagasabb szintűnek, a nemzetgazdaságinak kellene egybehangolni.
Ennek formája egy kormányprogram lenne, de az igazgató meggyőződése, hogy a jelenlegi kormányprogram nem tudja ezt a feladatot betölteni.
A rendezvényen Aba Botond, a Közlekedés Tudományi Intézet igazgatója a regionális közlekedésszervezés néhány problémájára hívta fel a figyelmet. Mint elmondta, semmilyen hazai közigazgatási, statisztikai vagy földrajzi regionális felosztás nem felel meg a közlekedési regionalitás szempontjainak.
A közlekedési régióhatár ott van, ahol a legkisebb a keresztirányú forgalom, ez ma már matematikai eszközökkel jól meghatározható. Ugyanakkor a régióhatárok kijelölésében figyelembe kell venni, hogy hol van a meglévő infrastruktúra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.