Európa legnagyobb autógyárának pénteki felügyelő bizottsági ülésén döntöttek arról, hogy a válság ellenére a következő három évben - 2010-2013 között - 25,8 milliárd eurót költenek beruházásra. Ebből nagyjából 20 milliárdot költenek termelő beruházásokra - nagyjából felét Németországban -, és a többit fejlesztésekre.
Martin Winterkorn, a VW első embere a döntést kommentálva kifejtette, a világ autóipara nagy kihívás előtt áll gazdasági és technológiai szempontból egyaránt: a piac egyre inkább igényli az innovatív megoldásokat, az új, üzemanyag takarékos modelleket. Winterkorn utalt arra, hogy az összeg kevesebb ugyan, mint amennyit 2008-2010 között költenek fejlesztésre, de jóval meghaladja a főbb versenytársak, például a General Motors tervezett beruházásait.
Egyes számítások szerint már most a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártó csoportja: a Global Insight piackutató intézet november eleji közlése szerint a VW már maga mögé utasította a japán Toyotát. A VW a már hozzá tartozó Porschéval együtt 4,4 millió személyautót és könnyű tehergépjárművet gyártott az év első kilenc hónapjában, a Toyota 4 milliót. Tavaly még a Toyota volt az első, miután átvette a vezetést a General Motorstól.
A Volkswagen eredetileg 2018-ra akarta elérni azt, hogy a világ első számú autógyártója legyen, a sok országban bevezetett roncsprémium programok azonban kedveztek a VW kis fogyasztású kocsijainak, így az autógyártók közül a német vállalat tudott a legtöbbet profitálni az autólecserélési programból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.