A GVH-nak feltűnt, hogy a cég az általa forgalmazott Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek népszerűsítésére megjelentetett tájékoztatásaiban gyógyhatást tulajdonít a termékeknek. A hirdetések szerint azok alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek gyógyítására. A GVH észlelte azt is, hogy a vállalkozás a Tahiti Noni Juice, a Forever 365 Aloe Vera és a Prolong termékeket folyamatosan nagymértékű árkedvezménnyel hirdeti.
A bírói gyakorlat szerint a fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. A GVH eljárása során az Üstöki Kft. nem nyújtott be olyan iratot, amely az élelmiszer kategóriájába tartozó Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékekről közzétett betegségmegelőző, gyógyító, regeneráló tulajdonságokra vonatkozó állításait tudományos igénnyel alátámasztaná.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy a kft. a Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek esetében a 2007-től kezdődően meghirdetett 36 és 38 százalékos árkedvezményt nem a 2006-2007 években alkalmazott 50 százalékkal csökkentett árhoz, hanem az eredeti árhoz viszonyította. A kezdetben alkalmazott nagyobb árkedvezményt követően a kiindulási árhoz képest kisebb árkedvezmény olyan „akció”, amely a fogyasztó számára az árak emelkedését jelenti ahhoz képest, amit 2006-2007-ben - fizetnie kellett. A GVH gyakorlata alapján ez jogsértő.
A GVH szerint jogsértő az is, hogy az Üstöki Kft. egyes hirdetéseiben a „most”, a „soha vissza nem térő alkalom” és „a készlet erejéig” kifejezéseket használata. Ezzel ugyanis valótlanul állította, hogy a hirdetett termékek a kedvezményes áron csak nagyon korlátozott ideig állnak rendelkezésre.
A GVH a bírságon felül helyreigazító nyilatkozat közzétételére is kötelezte a vállalkozást. Ebben a versenyhivatal határozatának egy részét kell megismételnie változtatások nélkül, a Bors című lapban két alkalommal, korábbi reklámjaival azonos méretben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.