Néhány hete intenzív tárgyalások zajlanak a majdnem egy hónapja átadott bel-budai Allee bevásárló- és irodaközpont részleges vagy teljes megvételéről. Az alkudozást több forrásunk is megerősítette, a PropertyEU internetes szaklap pedig meg is nevezte a vevőjelöltet: a német Allianz RE vélhetően a központot megvalósító projektcégben szerezne 50 százalékos részesedést, ha még az idén lezárnák a tranzakciót. A jövő évre való áttolás sem elképzelhetetlen, ugyanis a januártól érvényes adómértékek alapján jobban megérheti magát az ingatlant megvásárolni. Sem a fejlesztő ING Real Estate, sem a vevőjelölt nem nyilatkozott.
A 47 ezer négyzetméter eladóterű Allee ugyan a válság mélypontján nyitott, és az átadást követő napok egy kínos műszaki hibáról (szén-monoxid-mérgezések) szóltak, az első hetek forgalmi adatai mégis biztatók lehetnek. Értesülésünk szerint az átlagos heti látogatószám 150 ezer körül van, ez ugyan nem kiugró, de jónak mondható – különösen a mostani, inkább a takarékoskodásról szóló időszakban.
Az Alleet abból a szempontból szerencsés időpontban fejezték be, hogy időben sem közvetlenül előtte, sem évekig utána nem adtak-adnak át ilyen központot Budán. Könnyen megközelíthető tömegközlekedéssel, a későbbiekben a közeli metrómegálló is forgalomnövelő hatású lesz. Bérlői mixének mérlegét ugyanakkor még nem lehet megvonni.
Szakértők szerint nem lenne meglepő, ha a vevő és az eladó úgy állapodna meg, hogy a forgalom függvényében később a másik 50 százalék is gazdát cserélne. Manapság van erre példa Európában, hiszen az intézményi befektetők – a konzervatív politikát folytató németek különösen – minél jobban szeretik bebiztosítani magukat.
Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország játszotta a fő szerepet, a befektetésekből több mint 80 százalékkal részesedve az idei harmadik negyedévben.
Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország játszotta a fő szerepet, a befektetésekből több mint 80 százalékkal részesedve az idei harmadik negyedévben.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.