A Regus gazdasági mutatókat vizsgáló nemzetközi felmérése, a Regus Business Tracker szerint, világszerte növekedett a munkavállalókat terhelő stressz mértéke. A megkérdezettek 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt két évben több vagy sokkal több stressz érte, mint korábban. A legnagyobb növekedés Kínában tapasztalható, itt a megkérdezettek 86 százaléka számolt be megnövekedett stresszről. A legalacsonyabb értékeket Németországban és Hollandiában mérték, itt rendre a válaszadók 48 százaléka, illetve 47 százaléka szerint lett több a stressz a munkahelyén.
Ezek mellett a Regus felméréséből az is kiderült, hogy világszerte, a munkavállalók 39 százaléka azért van különösen nagy nyomás alatt, mert munkaadója elsősorban a nyereségességre koncentrál: az Egyesült Királyság és Mexikó kivételével minden vizsgált országban a nagyobb nyereségre való törekvést jelölték meg a megnövekedett stresszhez hozzájáruló fő tényezőként.
Az Egyesült Királyságban a munkanélküliség és az üzleti kudarc veszélye volt a legfontosabb stressz növelő tényező, Mexikóban pedig az, hogy az ügyfelek egyre több szolgáltatást várnak el. Az ügyfelek szolgáltatásokkal kapcsolatos megnövekedett igényeit hat országban nevezték meg a második legfontosabb stressz keltő tényezőként: Németországban, Hollandiában, Kínában, Spanyolországban, Kanadában és Indiában. A munkanélküliség kudarc veszélye az Egyesült Államokban és Ausztráliában a második helyre került, míg az adminisztratív támogatás hiányát csak Dél-Afrikában tartották a két legfontosabb stressz keltő tényező egyikének.
A vállalat mérete szintén befolyásolta, mennyivel nőtt a stressz az elmúlt években. A Regus eredményei azt mutatják, hogy az ezer főnél többet foglalkoztató vállalatok esetében nagyobb mértékben emelkedett a stressz: a nagyvállalatok alkalmazottainak 65 százaléka számolt be megnövekedett stresszről, míg ugyanez az érték a kis- és közepes vállalkozásoknál 54 százalék.
A különböző ágazatok szerint is megfigyelhetők globális trendek: az egészségügyben és gyógyszerészetben dolgozók számoltak be a legmagasabb, 65 százalékos emelkedésről a stressz mértékében, míg a kiskereskedelemben tevékenykedők körében volt mérhető a legalacsonyabb, 52 százalékos átlag.
Az egészségügy szektorban dolgozók a legelkötelezettebbek a munkaadójuk felé, s a kereskedelemben dolgozók a legelégedetlenebbek a munkahelyükkel. A Világgazdaság és Hewitt által rendezett Legjobb Munkahely Felmérésben az idén hat iparág képviselői részesültek különdíjban.
Bár a fizetésekkel való elégedetlenség országos jelenség, legtöbbször nem a mértéke okoz gondot, sokkal inkább az, hogy egy-egy munkavállalónak fogalma sincs, miért épp annyit keres, amennyit, s az is felmerül, vajon ha jobban dolgozna, akkor több pénzt kapna-e? A fizetés, a teljesítmény elismerése, az előrelépési lehetőségek – ezek a legfájóbb pontjai a hazai munkavállalóknak, leginkább ezekre panaszkodnak, míg a legpozitívabban munkakörnyezetükről, kollégáikról és közvetlen felettesükről nyilatkoznak. Meglepő, de a legjobb munkahelyeknél is a legfájóbb pontok közé tartozik a fizetés és a karrierlehetőség, vagyis a top 9 vállalat dolgozóinak sem emelkedik hetente a fizetése, és nincs minden hónapban előléptetés, valamit mégis jobban csinálnak, mint az átlagos foglalkoztatók, hisz náluk nagyobb a dolgozói elégedettség.
A hazai HR-szakemberek közel nyolcvan százaléka úgy gondolja, a tehetségek vonzása és megtartása a szakterület legégetőbb kihívása, amellyel vállalatuknak szembe kell néznie az elkövetkező időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.