A bevételcsökkenést részben az okozta, hogy az ágazatban folyamatosan nő a saját márkás cikkek, különösen a diszkonttermékek részesedése. Így van ez a Sparnál is, ahol érezhetően erősödött az elmúlt évben az S-Budget diszkonttermékcsalád forgalma. Emellett az akciós termékek részaránya is egyre nő. Egy év alatt szinte szélsőségesen árérzékeny lett a magyar fogyasztó – mondta Feiner Péter, kiemelve ugyanakkor, hogy az idén milliárdos nagyságrendű beruházásokat végez a 15 ezer fős társaság.
A két éve megvásárolt 174 tagú Plus diszkonthálózat egységeit eddig csupán egységes Spar logóval látták el, és tavaly 15 üzlet kapott új berendezést. Az idén további 70 egykori Plust alakítanak át teljes mértékben a Spar-előírások szerint. A cég elmúlt évi árbevétele a Plus-felvásárlás eredményeként némileg meghaladta a 2008-as 326 milliárd forintos szintet.
„Az átalakításokra szánt pénz rövidesen megtérül, hiszen eddig azt tapasztaltuk, hogy a tetszetőssé tett üzletek forgalma megélénkül” – mondta a cégvezető arra a kérdésre, vajon miért éppen a válság idején kell végrehajtani a beruházásokat. Hozzátette ugyanakkor, hogy a zöldmezős szupermarket-építések lelassultak, de azért néhány szupermarkettel és egy Interspar hipermarkettel ebben az évben is bővül a hálózat.
Mindamellett megvizsgálják a 120 alkalmazottal dolgozó 7 ezer négyzetméteres bicskei húsüzem esetleges bővítésének lehetőségeit is. A húskészítmények minőségét elismerte az osztrák anyacég is, így a Spar Austria cseh leányvállalata mellett nemsokára Szlovéniába is Bicskéről szállítják az árut. A húsüzemet egy alkalommal már bővítették, mégpedig azt követően, hogy 2008 második felében megnyílt Üllőn a cég második logisztikai központja.
A Sparhoz ma éppen 400 üzlet, köztük 31 Interspar hipermarket tartozik. A Plus-felvásárlás miatt azonban időben kellett gondolni az áruellátásra is.
„Az erőteljes hálózatbővítés, valamint a Plus diszkontlánc felvásárlása miatt egyszerűen kinőttük a bicskei raktárbázisunkat. Nem is beszélve arról, hogy bezártuk az egykori Plus közel 20 ezer négyzetméteres Jászberényi úti raktárát” – indokolta Feiner Péter a lépést. Azóta a 35 ezer négyzetméteres bicskei a nyugati, az üllői pedig a keleti országrészt látja el friss áruval. Bicskéről a 47 ezer négyzetméteres üllői raktárba vitték a hálózat zöldség-gyümölcs ellátását is, a helyén pedig bővítették a bicskei húsüzemet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.