A nagy autógyártó országok, így Német-, Francia- és Olaszország, illetve a környezetvédők heves csatározását lezáró megállapodás szerint 2015-re az új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 15 százalékkal, kilóméterenként 130 grammra kell csökkennie.
Hedegaard szerint azonban gyakori, hogy az ágazati szereplők tiltakozása ellenére végül mégis sokkal gyorsabb és nagyobb mértékű környezetvédelmi eredményeket lehet elérni.
Véleményével nincsen egyedül. "Az autóiparban dolgozók szerint 3-4 év alatt a már bevezetett újítások hatására is 25-30 százalékkal csökkenhet a kibocsátás" - idézi Paul Nieuwenhuis ágazati szakértőt a Reuters.
Bár ehhez képest a 15 százalékos, kötelező célkitűzés valóban elhalványul, a 2008-as "háború" veteránjai szerint az EU aligha fog újabb frontot nyitni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.