Más lap azon kesereg, hogy a „nagy” North American International Auto Show az idén csak árnyéka önmagának: olyan kicsi lett, mint a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján volt. Csak illusztrációképpen: két év alatt 5,5 millióval, 10,4 millióra csökkent az Egyesült Államokban eladott személyautók és az akként használt pick-upok száma, és különösen ez utóbbiak – az európaiaknál jóval nagyobb, hatalmas motorral hajtott „full size” pick-upok – a válság nagy vesztesei. Ezekből ugyanis a tavalyelőttinél másfél millióval kevesebb fogyott az elmúlt évben.
Ha a nagy kocsik forgalmának fellendülésére nincs is remény, Matthias Wissmann, a német autóipari szövetség, a VDA elnöke az amerikai piac bővülésére számít az idén, és hogy az eladások meghaladják a 11 millió darabot. Detroitban elmondott beszédében kiemelte, az első jelek már decemberben látszottak, amikor a „könnyű járművek” (személygépkocsik és pick-upok) forgalma 15,2 százalékkal nőtt a bázishoz képest, az előbbiekből pedig már 21 százalékkal több kelt el, mint 2008 decemberében.
Arra is kitért, hogy a német gyártók nem becsülik le a tengerentúli piac jelentőségét. Ez persze érthető, hiszen a Berlin által ötmilliárd euróval finanszírozott tavalyi autócsere-program kifutásával az idén körülbelül egymillióval kevesebb, legfeljebb 2,8-3 millió személykocsi értékesítésére számíthatnak hazájukban. Ezért növelni kell a külföldi eladásokat.
Wissmann még azt is érvként hozta fel, hogy az USA lélekszáma évente egy százalékkal bővül, és az átlagos életkor 37 év, míg a 44 éves átlagéletkorú német népesség növekedése nulla.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.