BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért jár el a Vodafone ellen a GVH?

Miként tavaly, ebben az évben is az úgynevezett fogyasztós ügyek adhatják a legtöbb munkát a Gazdasági Versenyhivatalnak.

Legalábbis erre utalnak az utóbbi időszakban indított versenyfelügyeleti eljárások. Jogsértő volt-e a Vodafone tavaly nyári internetes kampánya? Megsértette-e a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát a Resort Club Kft.? És a Gastroyal Food Kft. csak nem manipulált az árakkal?

A versenyhivatal amiatt lépett fel a Vodafone ellen, mert az valószínűsíthetően nem megfelelően tüntette fel a múlt nyári akciója során népszerűsített Internet Basic csomagjának havi díját. Tájékoztatóiban 2000 forintot jelölt, míg a 2009. augusztus 1-jétől számlázott havi díj 4000 forint volt.

A céget egyébként mobilinternet-szolgáltatásaival kapcsolatban tavaly nyáron marasztalta el a GVH, megállapítván, hogy megtévesztette a fogyasztókat, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Emiatt tízmillió forint bírsággal büntette.

A Resort Club Kft. ajándék szállásutalvány ígéretével igyekezett egy előadására ügyfeleket toborozni. A résztvevők e helyett utóbb regisztrációs díjról szóló utalványt vehettek kézhez. A GVH vizsgálja a vállalkozás Resort Club Assistance Kártya nevű szolgáltatását is. Feltételezhető ugyanis, hogy a befizetések ellenére nincs mögötte valós ellenszolgáltatás.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

A GVH által tavaly kiszabott legnagyobb bírságokról itt olvashat

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.