detroiti óriás 1,8 millió autót értékesített Kínában, a 67 százalékos növekedés elsősorban az autóvásárláshoz nyújtott adócsökkentésnek és kedvezménynek köszönhető. Jelenleg novemberig állnak rendelkezésre adatok a kínai autóeladásokról, eszerint az ázsiai országban két hónapot kivéve mindvégig több gépkocsi talált gazdára, mint az Egyesült Államokban.
A decemberi adatok még nem elérhetőek, de a tendenciát jelzi, hogy az év utolsó hónapjában a GM 96,6 százalékkal több autót értékesített, mint az előző év azonos időszakában. A GM China elnöke, Kevin Wale az AP által idézett nyilatkozatban leszögezte, hogy az autógyár további fejlődésre számít 2010-ben, bár a növekedés tempója vélhetően lassabb lesz.
2009-ben Kína autóipara minden eddiginél gyorsabban nőtt, a kibocsátás már novemberben elérte a 12 millió darabot, 90 különböző típust gyárt. Kína már korábban megelőzte a válság miatt visszaesett amerikai autóipart és jelenleg Japán után a második helyen áll a világon.
A fejlődési potenciált tekintve az iparág perspektívái messze meghaladják a fejlett országok lehetőségeit: a világ legnépesebb országában még ma is csak 30 gépkocsi jut 1000 lakosra, míg az Egyesült Államokban és az EU-ban 400-500, azaz ott a piac nagyjából telített. Becslések szerint 2015-ben Kína útjain már 100 millió autó fut majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.