A napilap felidézte: egy 1938-as sebességpróba alapján még a gőzmozdony is képes volt 140 perc alatt elhúzni a gyorsvonatot a fővárostól Szegedig. Azóta csak villamosítás történt a vonalon, de hiába a villamos mozdony, és az óránkénti 130 kilométeres megengedett sebesség, a vonatok Szeged és Cegléd között csak 100-zal mehetnek, szinte, mint a 30-as években.
A Délmagyarország összeállítása szerint gyorsabban vonatozhatnak az utasok a Budapest-Hegyeshalom vonalon - szinte ugyanolyan távon -, ahol fél órával kevesebb, azaz 1 óra 53 perc az útidő a modern Railjet vonatokkal. Európai kitekintésében a napilap megemlíti a Bukarest-Brassó közötti 166 kilométeres utat, melyen 40 év alatt 51 perccel lett rövidebb a menetidő, illetve azt a 200 kilométeres szakaszt melyen a franciáknak csak 54 percet kell utazással tölteni Párizs és Le Mans között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.