BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hazai kkv-k 74 százaléka nyereséget vár idén

Jelentősen javultak a cégek árbevétel- és profitvárakozásai az idei évre vonatkozóan, hiszen a mikro-, kis- és középvállalkozások háromnegyede számol árbevételének emelkedésével. A vállalkozások 2010-re átlagosan 5,7 százalékos árbevétel-növekedést és 2,9 százalékos nyereség-növekedést prognosztizálnak.

A 700 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével történt K&H kkv bizalmi index kutatás eredménye azt mutatja, hogy 2010-re jelentős árbevétel-emelkedéssel és nyereség-növekedéssel számolnak a kkv-k.

A tavalyi év első negyedévében mélypontot elérő árbevétel-várakozásokat jelző mutató immár harmadik negyedéve - egyre növekvő mértékben - emelkedik, hiszen az idei évre a cégek 5,7 százalékos árbevétel-bővüléssel, emellett pedig átlagosan 2,9 százalékos nyereség-növekedéssel számolnak. 

A megkérdezett vállalkozások mintegy 74 százaléka várja, hogy cége nyereséges lesz az idén, amely a válság 2008 szeptemberi kezdete óta mért eddigi legmagasabb arány. Az egyes szektorokban azonban jelentős eltérés mutatkozik az idei eredményeket illetően.

Legoptimistábban a szolgáltató cégek látják bevételeiket, átlagosan 6,7 százalékos árbevétel-bővülést várnak, 4,3 százalékos nyereségnövekedés mellett. A vállalkozások mérete szempontjából a kisvállalkozások számolnak a legnagyobb árbevétel-növekedéssel (6,6 százalék), ezt követik a mikrovállalkozások várakozásai (5,5 százalék), míg a középvállalatok 3,8 százalékos árbevétel-bővüléssel számolnak.

A cégek gazdálkodási eredményeire vonatkozó várakozásokat a vállalkozás területi elhelyezkedése is befolyásolja. A kutatás eredményei alapján meglepő módon az észak-magyarországi régió cégei bizakodók leginkább, hiszen 79 százalékuk tervez idénre árbevétel növekedést, míg arányaiban a dél-dunántúli vállalkozások számítanak legkevésbé eredményeik javulására (65 százalék).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.