"Nem tetszik nekünk az Amazon stratégiája, ami szerint minden könyvet 9,99 dollárért értékesít. Ez csökkenti a könyvek értékét. Készen állunk arra, hogy újratárgyaljuk a megállapodást" – fogalamzott Rupert Murdoch.
Az általa irányított News Corp. konszernhez többek között a HarperCollins könyvkiadó is tartozik. A Reuters megfogalmazása szerint, ha valóban emelik a Murdoch cége által kiadott könyvek árát, az súlyos csapás lehet az Amazon számára. Elsőként a MacMillan közölte, hogy nem hajlandó 9,99 dolláros áron az Amazonon forgalmazni saját könyveit és már kialkudta a maga számára a 13-15 dolláros árat. A jelek szerint a kiadó akciója más cégeket is ebbe az irányba lökhet.
A piacvezető internetes kereskedőt emellett az Apple is fenyegeti. Steve Jobs cége az iPadhez letölthető könyvek esetében a kiadókra bízza az ár meghatározását, a maga számára pedig minden esetben 30 százalékos részesedést von le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.