A 65,1 kilométeres Dunaújváros-Szekszárd szakaszt a német Bilfinger Berger AG és az osztrák Porr AG építette. A szakasz alapkövét 2008. november 5-én helyezték el Dunaföldváron.
A 80 kilométeres Szekszárd-Bóly, illetve a Pécsig tartó M60-as szakasz építését még 2008. áprilisban kezdte el a Colas SA és a Strabag AG alapította Mecsek Construction Group.
Az osztott pályás, 2-szer 2 sávos út egyenként 3,75 méter széles forgalmi, illetve 3 méter széles leállósávval épült meg. Összesen 18 csomópont, kilenc pihenőhely kapcsolódik a pályához, és három üzemanyagtöltő állomáson - Fácánkertnél, Pakson, valamint Geresdlaknál - tankolhatnak az autósok.
Szekszárd és Pécs között, Szebénynél épült - a körösvölgyi után - a második leghosszabb, 866 méteres völgyhíd Magyarországon. Magyar gyorsforgalmi úton itt épültek elsőként alagutak: Bátaszéktől Véméndig összesen 3013 méteren négy átjáró halad át, a leghosszabb az 1331 méteres bátaszéki alagút.
A kivitelezők az építkezés során több mint húszmillió köbméter földet mozgattak meg, és több mint két és fél millió négyzetmétert aszfaltoztak le.
Az M6-os déli szakaszán az építkezést hátráltatta, hogy 2008. július 24-én beomlott bátaszéki alagút, s emiatt több mint két hónapig a löszös talajú Geresdi-dombságot átszelő valamennyi átjárónál szünetelt az építkezés. A beomlott alagutat ezt követően a Strabag AG úgynevezett jet-grouting technológiával, azaz cementhabarcs-injektálással végzett nagynyomású
talajszilárdítással építette meg.
A kivitelezés során több súlyos munkahelyi baleset történt, amelyekben a Szekszárd-Pécs szakaszon öt munkás vesztette életét.
Mindkét útszakasz része lesz a hazai autópályák matricás díjfizetési rendszerének. Az üzemeltetést Dunaújváros és Szekszárd között az M6 Tolna Üzemeltető Kft., Szekszárd és Pécs között a Mecsek Autópálya-üzemeltető Zrt. végzi, a díjakat az Állami Autópályakezelő Zrt. szedi majd.
A PPP (Private Public Partnership) konstrukcióban - azaz a magán és közszféra együttműködésében - elkészült sztrádáért a magyar állam rendelkezésre állási díjat fizet két koncessziós társaságnak.
A Dunaújváros-Szekszárd szakasz kivitelezését és üzemeltetését elnyert M6 Tolna Koncessziós Zrt. a 2008. július 16-án kötött 30 éves koncessziós szerződésének végleges nettó jelenértéke 118,6 milliárd forint. A Szekszárd-Pécs szakasz koncessziós társasága, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. ugyancsak 30 éves időtartamra kötött, 2038. november 21-ig tartó szerződése 266,1 milliárd forintos nettó jelenértéket képvisel.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közlése szerint az állam havi bontásban az autópálya-szakaszok rendelkezésre állási színvonalának függvényében fizet a koncessziós társaságoknak. A karbantartás miatt, vagy más okból bekövetkező sávzárások, az üzemeltetés során fellépő esetleges hiányosságok miatt az alapdíj az érintett időszakra arányosan csökkenthető.
A gazdasági tárca az M6-os második fázisa esetében mintegy nettó 1 milliárd, a harmadik fázis esetében mintegy 1,8 milliárd forint havi rendelkezésre állási alapdíjjal számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.