A Siemens eredetileg a Saudi Binladin csoporttal közösen pályázott volna az iszlám két legszentebb helyét összekötő vasúti hálózat megépítésére. Egy a Financial Timesnak nyilatkozó bennfentes informátor szerint azonban a német vállalat ehelyett inkább az állami China South Locomotive & Rolling Stock Corporationnel társulva venne részt a projektben.
A fejlemények a lap szerint jól jelzik a kínai cég gazdasági erejét. A szintén állami China Railway Construction Group nyerte egyébként a pálya első szakaszának megépítési jogát, 1,8 milliárd dollár értékben.
"Amikor Kína bedobta a maga ajánlatát, a Siemens számára világossá vált, hogy nem győzhet, így inkább csatlakozott a várhatóan nyertes csapathoz" – kommentálta a történteket egy informátor. Egy az ügyet ismerő illetékes szerint a 45 kilométeres Haramain megépítésére a francia Alstom és a dél-koreai Hyundai, valamint a Samsung is pályázik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.