A Financial Times szerint ez egyértelmű jele annak, hogy kezd kifizetődni a szankciók alkalmazásával való fenyegetés, valamint Washingtonnak az a színfalak mögötti törekvése, amelyek célja meggyőzni a vállalatokat az üzemanyag-szállítás beszűntetéséről.
Ám a Vitol, a Glencore és a Trafigura vállalatoknak a szállítást leállító döntése aligha fogja Teheránt elvágni a globális energiapiactól. Kereskedők nézetei szerint ugyanis Irán régi szállítóit pótolják a kisebb dubaji székhelyű cégek és a kínai vállalatok. A világ legnagyobbja, a Vitol, a Glencore és a Trafigura vezetői szerint azért állították le az Iránnak szánt olajszállításokat, mert a politikai kockázatok és a PR-problémák nagyobb súllyal estek latba, mint az üzletkötésből eredő haszon.
A múlt évben a francia Total az orosz Lukoil és a Shell is értékesített üzemanyagot Iránnak. A kínai cégek tavaly kapcsolódtak be az iráni szállításokba és mára az ország importjának harmadát adják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.