BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebbet ettünk

Magyarországon értékben 1, mennyiségben 4 százalékkal csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma a negyedik negyedévben – áll a Nielsen felmérésében.

Magyarországgal együtt tíz fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem értékben mért forgalma a negyedik negyedévben, tavalyelőtt október-decemberhez képest. Mennyiségben pedig, hazánkkal együtt hat országban regisztrált mínuszt a Nielsen piackutató vállalat.

A vizsgált 21 európai ország közül, a tavalyi negyedik negyedévben, értéket tekintve a következő országokban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, ez előző október-decemberi időszakhoz képest: Írország és Szlovákia (6-6 százalék), Csehország (4), Finnország (3), Portugália (2), Dánia, Görögország, Magyarország, Németország és Olaszország (1-1). 

Mennyiséget tekintve, a negyedik negyedévre negatív trendet hat országban mutatott ki a Nielsen. Dániában, Görögországban, Írországban és Szlovákiában 1-1 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket adtak el legutóbb október-decemberben, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. Csehországban pedig 2, Magyarországon 4 százalékkal csökkent a forgalom, ebből a szempontból. 

Az infláció az európai országokban átlagosan 1,3 százalék maradt a negyedik negyedévben, míg a teljes múlt évi mutató 1,5 százalék. A defláció folytatódott, azaz csökkentek az átlagárak a negyedik negyedévben, tavalyelőtt október-decemberhez képest például Írországban 6, Finnországban és Portugáliában 5-5, Szlovákiában 4, Csehországban pedig 2 százalékkal.

A vizsgált 21 európai ország átlagát tekintve, nominálisan 3 százalékkal növekedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, mind a negyedik negyedévben, mind a teljes 2009. évben. Ez kedvezőbb trendet jelez, mint az USA plusz 0,6 százaléka a teljes évben, és mínusz 0,6 százaléka október-decemberben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.