A lélektani határ elérése egy közösségépítő szolgáltatás esetében nem csak lélektani előny: ezen szájtok természetéből adódik, hogy az ismeretségi kört képesek könnyen mozgatni - elemez a webisztán.
Ehhez pedig arra van szükség, hogy elérje egy adott nyelvi közösségben a felhasználók száma azt a kritikus tömeget, amikor már mindenkinek vannak olyan ismerősei, akik aktívan használják a szolgáltatást.
A Facebook ezt a szintet elérte a magyar felhasználók körében. Az adatokból az látszik, hogy Magyarországon mostanra havonta körülbelül 100 ezren regisztrálnak a Facebookba. És ha ez a tendencia valami csoda folytán nem is javulna tovább, akkor is elég valószínű, hogy legkésőbb év végére majdnem minden aktív magyar internetezőnek lesz köze a Facebookhoz.
Mondhatnánk erre, hogy jó, de a magyar piacot egy másik amerikai cég, a Google uralja (két szolgáltatással: a Google.hu keresővel és a YouTube-bal), atombiztosan. Az amerikai piacon viszont épp március közepén érte be a Facebook a Google keresőjét látogatottság tekintetében.
Ebből pedig egy fontos következtetést máris levonhatunk: a Facebookban benne van az a potenciál, hogy Google-szintű sikereket érjen el egy helyi online piacon.
Láthatjuk, hogy odahaza, az USÁ-ban a Facebook előretörése sokkal gyorsabban és dinamikusabban megy végbe, mint például Európában. Sőt, Magyarország még az európaihoz képest is lassabban megy végbe ez a folyamat, hiszen a németekhez, hollandokhoz hasonlóan nekünk is van idehaza egy erős közösségépítő szájtunk. És ez a tény is láthatóan lassítja a Facebook teljes pályás hatalomátvételét.
Persze a Facebook vagy a Google előretörése egy-egy piacon nem csak presztízskérdés, hanem kőkemény üzleti kérdés is. Ha ezek az amerikai szájtok uralják egy ország online piacának jelentős részét, akkor a hirdetési piacot is egyre nagyobb arányban fogják befolyásolni, ami meg visszahat nem csak a magyar webes vállalkozásokra, de a magyar hirdetőkre és fogyasztókra is.
Nem mintha ez különösebb baj lenne egy kapitalizmusban. De mindenképpen érdekes átrendeződésekhez, piaci mozgásokhoz vezethet. Ilyen szempontból korszakhatárhoz érkezett a magyar web...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.